DSM.

DSM heeft één van haar belangrijkste bouwprojecten afgerond. De bouw van een productielijn waarmee een groei van 20% gerealiseerd kan worden in de productie en omzet van Arnitel.

Doel.

Deze realisatie moest worden gevierd middels een opening samen met de medewerkers, directie, inkopers en belangrijke politici [landelijk, provinciaal en regionaal].

Aanpak.

We hebben goed gekeken naar hoe we van het statische karakter van een machine, naar een gevoel konden gaan dat de machine tot leven werd gebracht. We hebben de vragen gesteld: wat voor producten worden er uiteindelijk geproduceerd met deze halffabricaat? En wat wil DSM op menselijk niveau bereiken tijdens dit evenement?

Zo hebben we de gasten laten zien dat met dit halffabricaat materialen worden gemaakt als kommetjes die bij de grootste meubelwinkel van de wereld worden verkocht, zolen van hardloopschoenen en defibrillatoren. Dit hebben we laten terugkomen in augmented reality zuilen, in de give-aways en in de launch-movie.

Tijdens het event hebben we een theatrale interventie laten plaatsvinden om mensen aan elkaar te laten verbinden die elkaar niet kennen. Hiermee stimuleerden we, op een positieve manier, interactie en contact.

De klant over …

”Boven verwachting, dat is hoe we WAUW Effect hebben ervaren bij de opening van onze nieuwe productielijn. Meedenkend, creatief, ontzorgend en vol energie… Allemaal van toepassing! Met hun brede netwerk is WAUW Effect top-of-the-bill voor het neerzetten van een onvergetelijke ervaring! Wauw!”

Bart Rietveld, DSM

Gevolg, het Event Effect.

Tijdens en na het event hebben we te horen gekregen dat de mensen die bij deze productielijn gingen werken, nu nog trotser waren op hetgeen ze produceerden. De theatrale interventie heeft geleid tot onverwachtse ontmoetingen en zelfs een wisseling van baan voor een dag tussen een directeur en een productiemedewerker.